FAQ

Om det var flera år sedan som du köpte en ny bäddmadrass så har du kanske många frågor när det gäller ditt köp och den nätbutik som vi rekommenderar. Därför har vi samlat några av de vanligaste frågorna som vi får för att du snabbt och enkelt ska kunna få svar på de funderingar som du har.

 

Hur kommer det sig att er återförsäljare kan sälja så pass billiga bäddmadrasser i jämförelse med deras konkurrenter?

Zomna har helt enkelt bestämt sig för att ta bort så många mellanhänder som möjligt. Eftersom att detta företag bara finns på nätet så behöver de inte tänka på att betala dyra butikshyror eller ha särskilt mycket personal, vilket bidrar till att de kan erbjuda dig som kund betydligt bättre priser.

 

Hur mycket kostar det att få min nya bäddmadrass hemskickad?

Även om Zomna alltid försöker pressa ner priserna så mycket som möjligt så kommer det att tillkomma en fraktkostnad när du klickar hem en ny madrass. Men om du till exempel köper en enkel bäddmadrass så kommer frakten bara att kosta dig 250 kronor. Om du istället bestämmer dig för att det är en dubbelbäddmadrass som du behöver så kommer en fraktkostnad på 350 kronor att tillkomma. Men om du skulle behöva beställa hem två enkel madrasser eller två dubbelmadrasser så kommer du bara att behöva betala 100 kronor extra. Så om du köper hem två dubbelmadrasser så betalar du alltså bara 450 kronor för din frakt.

 

Hur lång tid kommer det ta att få min bäddmadrass hemskickad?

Efter att du har gjort din beställning så kommer det inte alls ta lång tid innan du får din bäddmadrass hemskickad. Du har nästan alltid din nya madrass hos dig inom fem arbetsdagar.

 

Vad händer om jag inte skulle vara nöjd med det jag köpt?

Du behöver aldrig oroa dig för att du inte ska få pengarna tillbaka om du skulle vara missnöjd med en vara. Om du märker att den bäddmadrass som du beställt hem faktiskt inte passar din säng eller om du helt enkel känner att du gjort ett misstag med din beställning så har du 30 dagar på dig att skicka tillbaka din madrass. Här har du en så kallad nöjd kund garanti vilket betyder att du har 30 dagar på dig att skicka tillbaka din vara för att få en full återbetalning. Förutom att de gärna vill ha en kort motivering om varför du skickat tillbaka din vara för att de ska kunna förbättra sig så ställer de inga andra frågor